پژمردن

برگ‌های چای پس از چیده شدن، در طشتک‌های بزرگ خشک‌کن، در عمق ۱۲ اینچی قرار داده می‌شوند. پژمردن باعث می‌شود برگ ها حدود ۶۰% از رطوبتشان را از دست بدهند. برای حصول این نتیجه، حدود ۱۲ ساعت زمان مورد نیاز است.

پیچیدن

برگ‌ها درون غلتک بزرگی قرار داده می‌شوند که به آرامی آنها را در قطعات کوچکتری می‌برد. این فرآیند چه برای تولید چای دم کردنی با برگ‌های بزرگتر، و چه برای تولید چای ریزتر مناسب و برای چای کیسه‌ای لازم است.

برش/ خرد کردن/ پیچاندن

برگ‌ها با استفاده از غلتک‌های سی‌تی‌سی (غلتک‌های برش/ خرد کردن/ پیچاندن) به قطعات کوچکتر خرد می‌شوند. این غلتک‌ها برگ‌های خرد شده مورد نیاز برای تهیه چای کیسه‌ای را تولید می‌کنند. این مرحله بسیار مهم است، زیرا لازم است که این برگها آنقدر ریز باشند که در کیسه‌ای کوچک و فشرده، ظرف مدت کوتاهی دم بکشند.

تخمیر

شیره خارج شده از برگ چیده شده حاوی آنزیم‌هایی است که با اکسیژن هوا ترکیب، و اکسیده یا تخمیر می‌شود، و در نتیجه آن، پس از یک ساعت این برگ‌ها به رنگ مسی در می‌آیند، این واکنش درست مثل واکنشی است که سیب پس از کنده شدن پوست آن نشان می‌دهد.

آزمایش طعم در الامیر

چشیدن طعم یکی از کارهای روزمره صنایع غذایی GSS است. فقط مزارع چای با کیفیت بسیار مرغوب نمونه‌هایشان را برای بررسی به اتاق امتحان طعم چای صنایع غذایی GSS ارائه می‌دهند. قسمتی از هر نمونه با دقت توزین، و به مدت سه دقیقه درقوری‌های مخصوصی دم می‌شوند. سپس آنها را از صافی می‌گذرانند. حسین صیادی‌زاده و دیگر چشندگان چای GSS، هر چای را از نظر رنگ، طعم، و قدرت بررسی می‌کنند، و اطمینان حاصل می‌نمایند که چای‌ها فارغ از هرگونه عیب باشند، و قابلیت‌های چای با طی فرآیندهای تخمیر و خشک کردن به حداکثر رسیده باشند.

بسته‌بندی و تولید در الامیر

در مرحله پایانی، چای با روش‌های برتر ماشینی در کارخانه الامیر بسته‌بندی می‌شوند. کلیه پارامترهای مورد نظر در طول تولید چک می‌شوند. لازم است بسته‌بندی با استاندارد بالائی انجام شود تا طعم و کیفیت چای حفظ شود.